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  • 매거진F 13호 조개
  • 매거진B(한글판) 3월호 라파
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[택배] 매거진B (영문판) Magazine B, 매거진비
발행사 :   비미디어컴퍼니
정간물코드 [ISSN] :   nois-0115
정간물 유형 :   잡지
발행국/언어 :   한국 / 영어
주제 :   경영, 광고/마케팅, 미술/디자인,
발행횟수 :   월간 (연10회)
정기구독가 (12개월) :  166,000 원 149,400 (10%↓)
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이슈 소개

 

여든네 번째 매거진 B 입니다.

 

몸을 움직이고, 몸을 사용해 특정 목표에 도전하는 사람을 멋지다고 생각하는 편입니다. 늘 스포츠 세계를 동경하는 것도 같은 이유이지요. 아직까지 신체를 단련해 어떤 것에 도전해본 경험이 없기에 늘 반쪽짜리 삶을 사는 것 같은 기분이 들 때도 있습니다. 삶에서 균형이란 몸과 연결되지 않을 수 없으니까요. 물론 다양한 종류의 일과 취미로도 성취감을 느낄 수는 있지만, 몸을 사용해 한계를 버티고 극복해내는 것만큼 순도 높은 가치는 없어 보입니다.

 

스포츠 세계를 동경하고 존중하는 또 하나의 이유는 명확한 룰과, 그에 따른 승패 혹은 정확한 기록이 있다는 것입니다. 그리고 승자도 패자도 모두 그 결과를 받아들입니다. 프로 스포츠 선수들은 마치 매일 아침 메일함을 확인하는 것처럼 결과에 승복하는 일을 반복하곤 하죠. 그렇게 결과를 받아들이고 다시 재정비하는 것 역시 몸을 사용하는 것만큼이나 값진 행위일 것입니다.

 

사이클링 의류를 만드는 라파의 창립자 사이먼 모트람 역시 그러한 스포츠 정신에 대한 존경으로 브랜드를 시작했습니다. 그는 매거진 와 나눈 인터뷰 시간 대부분을 몸을 움직이고, 투쟁하고, 서로 간에 경쟁함과 동시에 지지를 보내는 사이클리스트 이야기에 할애했습니다. 제품의 뛰어난 기능이나 아름다운 디자인, 경영 전략 등에 대한 이야기 대신요. 사이먼 모트람은 매해 열리는 투르 드 프랑스 경기를 단 한 번도 빠지지 않고 챙겨볼 정도로 사이클링에 깊은 애정을 가져왔고, 그 애정을 많은 사람과 나누고 싶어 했습니다. ‘더 많은 사람이 사이클링을 좋아하도록 만들자’는 미션은 사업을 시작한 16년 전이나 지금이나 변함이 없습니다. 하지만 열정만으로 되는 일은 없습니다. 그는 사이클링의 열렬한 지지자임과 동시에 까다로운 취향을 지닌 소비자였습니다. 그 스스로도 예전의 자신을 “(라파가 등장하기 전의 요란한 사이클링 패션에 대해) 실망한 고객의 전형적 사례”였다고 표현합니다. 냉소와 열정을 동시에 다룰 줄 아는 능력이 사업을 성공시킨 셈이죠.

 

그렇게 라파는 이전에 없던 세련된 감각의 사이클링 의류를 만들었고, 해당 문화에 대한 접근성을 높이는 개방형 매장과 커뮤니티를 선보이며 사이클링에 대한 고정관념을 깨뜨렸습니다. 사이클링에 관심이 없던 사람도 라파라는 관문을 통과해 사이클링 팬이 되었죠. 무엇보다 더 대단한 성과는 사이클링업계에 종사하는 전문가나 프로 선수들이 인정하고 추천하는 브랜드로 자리 잡았다는 사실입니다. 마치 “연예인의 연예인”, “구루의 구루”라는 말이 더 대단하게 들리는 것처럼 라파는 가장 까다로운 기준을 지닌 이들을 만족시켰습니다. 취미나 패션으로 자전거를 소비하는 사람과 자전거로 기록을 내는 사람 모두를 설득할 수 있다는 건 브랜드로서 얻을 수 있는 최고의 평판일 겁니다.

 

이 평판은 앞서 언급한 것처럼 날카로운 눈과 존중의 마음을 동시에 지녔기 때문에 가능한 것입니다. 사이먼 모트람은라파의 론칭을 준비하면서 사이클링 역사에 대해 지나치리만치 집요하게 파고들었고, 사이클링 역사의 황금기에 헌정하는 디자인을 선보이는가 하면, 사이클링 문화를 알릴 수 있는 고품질의 영상이나 책을 만드는 데 남다른 노력을 기울였습니다. 그 누구도 하지 않은 일이죠. 동시대의 훌륭한 영화감독들이 앞선 세대 거장의 작품에 경의를 표하는 방식으로 새로운 창작물을 만들 듯, 라파 역시 사이클링의 유산에 오마주를 표한 셈입니다. 그러고 보면 깊은 존중만큼 잠들어 있던 감각을 일깨우는 것도 없습니다. 어떤 결과물이 충분히 새롭거나 인상적이지 않은 경우, 앞서 이룬 것을 충분히 되돌아봤는지 자문해볼 일입니다.

 

 

편집장 박은성

 


정간물명

  매거진B (영문판) Magazine B, 매거진비

발행사

  비미디어컴퍼니

발행횟수 (연)

  월간 (연10회)

발행국 / 언어

  한국/영어

판형 / 쪽수

    /   쪽

독자층

  고등학생 , 일반(성인), 직장인, 대학(원)생, 전문직,

발간형태

  종이

구독가 (12개월)

  정기구독가: 149,400원, 정가: 166,000원 (10% 할인)

검색분류

  경제/경영/마케팅,

주제

  경영, 광고/마케팅, 미술/디자인,

관련교과 (초/중/고)

  사회 (정치/경제/사회/문화), [전문] 상업(기업/회계/무역), [전문] 디자인/인테리어/건축,

전공

  경영학, 광고홍보학, 디자인학,

키워드

  매거진비,브랜드,마케팅,광고,디자인,브랜드비,비매거진,브랜드B,B매거진 





    






정간물명

  매거진B (영문판) Magazine B, 매거진비

발행일

  익월 마지막주 발행 ex)5월호 6월 발행

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Table of contents

 

02 Intro

 

08 Editor’s Letter

 

12IS BALI WORTH VISITING?

Stories about Bali and Balinese culture

 

19 SURFERS IN BALI

Three surfers talk about surfing life

 

24LIVING IN THE WAVES

Creator Thai Little talks about surfingcommunities in Bali

 

34 SURF REPORT

Bali’s top surfing spots and wave types

 

39 DIGITAL NOMAD DIARY

Digital nomads discuss their lives anddecisions to settle down in Bali

 

46 WORKING REMOTELY

Bali’s top coworking spaces teeming withdigital nomads

 

57 YOGIS IN BALI

People in pursuit of a balanced state ofbody and mind through yoga in Bali

62 SPIRITUAL LIFE

Spiritual cultivation and daily practices fromtwo yoga studios

68 VIEWPOINTS

Regular sojourners to Bali talk about theirexperiences in-country

 

72 OUTLINE

An essay reflecting an intimate understanding of Balineseculture and key concepts that encapsulate Balinese society

 

82 BALINESE HOUSES

Traditional houses that embody Balinesesocial values

 

84 BALINESE CUISINE

Iconic Indonesian dishes available in Bali

 

88 NEW DESIGN PRACTICE

Five creators committed to connectingtraditional beauty with modern tastes

 

118 CULINARY VENTURES

Ecological farms and local restaurants thatrevolutionized Balinese culinary culture

 

132 LIVING IN BALI

The lives and living spaces of incomersin Bali

 

146 OBJECTS

Objects that demonstrate Bali’s artisticstyle and craftsmanship

 

154 THE ULTIMATE GUIDE TO BALI

Hot spots in six areas rich in Balineseculture

 

173 OUTRO


 













 



















 







 

Table of contents

 

02 INTRO

 

09 EDITOR’S LETTER

 

12 MADE IN HAMBURG

Nib and fine fountain pen manufacturing facilities in Montblanc HQ, Hamburg

 

24  OPINION: ZAIM KAMAL

Zaim Kamal,Creative Director of Montblanc

 

30 IN THE SHOWCASE

Montblanc sightings in German writing instrument stores

 

36 INK BAR

Secrets behind the use and maintenance of fountain pens by Montblanc experts

 

42 CREATORS: SERANG CHUNG,JAEHOON CHOI

A cartoonist and a novelist talk about creation tools, fountain pens, and Montblanc

 

48 COLLECTORS:SEYONG PARK, THOMAS PÖTZSCH

Values of Montblanc writing tools unpacked by two collectors from Korea and Germany

 

54 CONNECTED

Signature products from Montblanc’s diverse selections

 

64 OPINION: DAVIDE CERRATO

Davide Cerrato, Managing Director of Montblanc International’s Watch Division

 

70 IN WATCHMAKER'S HOUSE

Montblanc watch factories in Villeret and Le Locle

 

78 CRITIC

Fountain pen and watch experts contemplate Montblanc today

 

82 MAKERS:STEFAN FINK,MARC NEWSON

Designer-maker and industrial designer chat about writing instrument design

 

88 INSTRUMENTAL

 

98 BRAND STORY

How one writing instrument brand became a luxury label

 

108 INTERVIEW

Nicolas Baretzki, CEO of Montblanc International

 

112 PERSONAGE

Influential historical documentswritten and signed with Montblanc pens

 

114 WRITTEN LEGACY

Montblanc pays tribute to the lives of great writers with the Writers Limited Edition line

 

118 DEVOTED

Support for cultural arts through Montblanc pens

 

122 INTERVIEW

Till Fellrath and Sam Bardaouil, cochairs of the Montblanc Cultural Foundation

 

126 DIGEST

Montblanc’s brand positioning and the writing instruments market

 

132 REFERENCES

Books and films on Montblanc and fountain pens

 

135 Outro


 













 







 

Table of contents

 

02 Intro

 

09 Editor’s Letter

 

12Rules of the Road

Etiquette for Mini drivers to follow when spotting another Mini on the road

 

14 Perspectives

Four creators talk about Mini design and value

 

18 Museum

A curator at the British Motor Museum explains the history of the British auto industry and the legacy of Mini through the collections

24 Opinion

Michael and Charlie Cooper, son and grandson of John Cooper, the man behind Mini’s racing genes and engineering

 

30 Restorer

A restoration shop shines light on how popular classic Minis are globally

 

36 In London

A travel agency that started with the idea of London city tours in Minis

 

42 With Minis

Classic Mini lovers encountered in London

 

46 Opinion

Christoph Gontard, Head of Classic Brand Management, Mini and Rolls-Royce

50 Milestones

Classic Mini milestone marker models of the past60 years

 

54 Buzzing

Mini owners share their thoughts on new Mini and classic models online

 

58 Engine Rooms

A look under the hoods of a classic Mini and a new Mini

 

60 Versus

Comparison and analysis of classic Mini and new Mini

 

70 In the Making

Mini lineups under BMW, scenes of the Oxford plant, andinterview with Oliver Heilmer, Head of Mini Design

 

82 Minimizers

Mini owners from three cities talk about their lifestyles and mobility in each city

 

94 Signal

 

102 Brand Story

The story of the car born out of a socioeconomic crisis topresent a new solution for mobility

 

110 Interviews

Bernd Körber, Head of Min

Esther Bahne, Head of Mini Strategy and Innovation

 

116 Expansion

Mini explores new frontiers under the “creative use of space”motto

 

118 One Century

Historical vicissitudes of the British auto industry and Mini, a formidable pop culture icon today

 

122  British Cars

British car brands with unique identities, principles, and ample charm

 

126 Figures

Mini’s history and growth in numbers

 

129 References

 

131 Outro


 













 







 

Table of contents

 

02 Intro

 

09 Editor’s Letter

 

12The Paris Way

Parisians share their experiences with A.P.C.

 

18 Perspective

Various thoughts by Jean Touitou and the A.P.C.

 

22 Opinion

Jean Touitou, founder of A.P.C.

 

28 The Heart of A.P.C.

A.P.C. studio and atelier as the cradle of balanced designs

 

34 Essentials

Sporting the brand’s essential items, corporate employees talk about the A.P.C.’s aesthetic

 

44 Brand within a Brand

Collaboratively produced A.P.C. quilts, sneakers, and American clothing line

 

52 Campaigns

The chronicles of A.P.C. campaigns reflect the brand’s aesthetic

 

58 Transmission

Introduction to Transmission, published to commemorate A.P.C.’s 30th anniversary, and interview with editor Haydée Touitou

64 23 Rue Royale 75008 Paris

The living archive of A.P.C.

 

 

72 Opinion

Ezra Petronio, founder of Self Service

 

78 Interaction

A.P.C. continues to evolve through active explorations into a variety of industries

 

90 Simply Radical

Four brands seek simple answers from the core

 

98 Opinion

Masamichi Katayama, founder of Wonderwall

 

104 A.P.C. in the Cities

Regional characteristics and consumer patterns identified by A.P.C. stores in Paris, London, Tokyo, and Seoul

 

116 Spirit

A.P.C. enthusiasts react to the brand spirit

 

124 Heritage Denim

A.P.C. selvage denim embraces the heritage and artisanal spirit of Japanese denim

 

136 Brand Story

The journey of A.P.C., a brand that grows with understated designs and high quality

 

144 Interviews

CEO Francois-Cyrille de Rendinger

Art Director Judith Touitou

 

148 Headquarters

In the heart of A.P.C.’s creative DNA

 

152 Inspiration

The things that inspire Jean and Judith Touitou

 

156Denim Guide

The basic elements of the denim pant

 

160Figures

A.P.C.’s growth in numbers

 

163 References

 

166 Outro


 













 





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니혼게이자이(日本經濟新聞 일본경제신문) [수도권/중부]1년 (일본신문)
  

The Economist [51] Print Only 이코노미스트 (영국판)
  

HARVARD BUSINESS REVIEW (Only Print) [6] 하버드비즈니스리뷰 (미국판)
  

The Economist [51+3] Print Only 이코노미스트 (영국판)
  

Fortune 포춘 [14+2] (아시아판)
  


    







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